Cesta na sever k hranicím s Čínou

díl 1 Nghia Lo – cesta do Yen Bai

25.07.2015 19:22
Zápisky z mojí první cesty k severním hranicím Vietnamu. Z mnoha následných mých cest po Vietnamu tuto považuji stále za jednu z nejlepších.  Cestovali jsme autobusem, na mopedu i lodí po řece. Cesta na Sever Cestoval jsem s mojí vietnamskou kamarádkou z malého zapomenutého městečka Nghia...

díl 2 Yen Bai, jezero

25.07.2015 09:09
V Yen Bay spíme v levném hotelu a ráno si hned zajišťujeme černé taxi a dále využíváme ještě mototaxi. Naštěstí mých 75kg + Vietnamka + Vietnamec nejsou pro moped přílišnou zátěží. To zde je možné vidět celé rodiny na mopedu. Nebo vidíme vézt velkou vysokou lednici s mrazákem. Také jsem viděl, jak...

díl 3 cesta do Ha Giang

25.07.2015 09:08
Vyrážíme autobusem asi 60 km za 60 dongů někam, nevím kam. Jenom vím, že na sever. Cestování s Vietnamkou mne přináší obrovský klid. Nestarám se. Cesta byla opět velice zajímavá. Autobusy jsou malé korejské, často s klimatizací, dobré. Seděl jsem celou cestu vpředu, a povídal si s řidičem,...

díl 4 cesta vyrážíme na mopedech

25.07.2015 09:07
18.01.2015 22:42 Ze začátku cesta byla pouze dýchání přírody, to jsem totiž nevěděl, že v sedle budu sedět mnoho a mnoho hodin. Ze začátku jsem si to užíval, pak ale přišlo navíc horko, asi 36 stupňů a hlavně to bylo 7 hodin na hrbolatých silnicích. Závěr byl už s nejvyšším úsilím. Mám totálně...

díl 5 cesta k Lung Cu

25.07.2015 09:06
Kamarádka mne řekla, druhý den start v 6.00. Začal jsem pochybovat o svojí angličtině a její výslovnosti, nechtěl jsem tomu věřit. Ale ráno mne skutečně v 5.30 budí. Je horko, zde život začíná výrazně dříve. Překvapuje mne množství dětí, které jdou do školy a která tak brzy ráno skutečně...

díl 6 cesta zpět do do Ha Giang, homestay cesta do Bac Me

25.07.2015 09:05
Dnes byla cesta skutečně peklo. 170 km na mopedu. Děláme zastávky, ale je to o život. Už jsem měl krizi, že z toho krámu spadnu. Nejenom mám zadek na maděru a bolí záda, ale hlavně mám strach, že únavou ztratím rovnováhu. Nakonec jsem zpoceného řidiče objal a přilepil se na jeho záda jako dítě. Už...

díl 7 sháníme loď

25.07.2015 09:04
Po čtvrté hodině odpoledne přijíždíme do Bac Me kde si snad pronajmeme loď. Uvidíme. Ubytováváme se v hotelu hned vedle trhu. Tentokrát luxus, za 7 doláčů i s klimatizací. Počasí je náš největší nepřítel. Je již několik dní 36 - 38 stupňů což pro stovky kilometrů na těch jejich motorbajcích bylo...

díl 8 konečně vyrážíme po řece Gam

25.07.2015 09:02
Ale po chvíli přijdou konečně  přišel jeden kluk, prý nás po řece odveze. Konečně . Plní se můj sen jet po řece ve Vietnamu. Asi po kilometru potkáváme větší loď plnou lidí jedoucí proti proudu v opačném směru a všichni se vyměňujeme. Prý s větší lodí to bude lepší. Lodě jsou plechové, hodně...

díl 9 konečně Ba Be

25.07.2015 09:01
  Připlouváme k vodopádu, kde opouštíme loď. Bohužel je málo vody, takže vodopád nic moc. Nad vodopádem opět nastupujeme do další lodě. Majitel lodě nás odchytil hned před vodopádem, docela aktivní hošík. Kamarádce hned pomohl nést bágl, je to dobrý byznysmen. Jezero BaBe je již turistickou...

Díl 10 vracíme se, cesta do Hanoje

25.07.2015 00:00
Ráno vstáváme jako obvykle okolo páté, snídaně je vynikající a jdeme pěšky k mostu na autobus. Most je evidentně z francouzských dob, na něm je ale cedule pouze o rozměrech, datum ne, je vidět, že pod ní byla původně cedule jiná. Mám dojem, že všechny vzpomínky na francouzskou dobu jsou záměrně...