díl 8 konečně vyrážíme po řece Gam

Ale po chvíli  konečně  přišel jeden kluk, s tím, že nás po řece odveze. Konečně . Plnil se můj sen jet po řece ve Vietnamu. Asi po kilometru jsme potklai větší loď plnou lidí jedoucí proti proudu v opačném směru a všichni se vyměnili.

Prý s větší lodí je to lepší. Lodě jsou plechové, hodně špinavé, ale dali nám na dno dokonce rohož, takže na ní můžeme i válet. Stejně jako všude ve Vietnamu, lodě mají klasická motorvesla z Činy.

Bylo krásně; ne  horko, nemohli jsme si přát lepší počasí. Pluli jsme  asi 5 hodin odhaduji celkem 90 km překrásnou krajinou. Ale vesniček a jiných lodí jsem viděli  poměrně málo. I rybářů  málo. Bylo  to místy až únavné, ale současně neskutečné. Voda je zde poměrně čistá, neměl jsem problémy se v ní mýt. Cestou jsem se cpali mangem a dalším ovocem. Jenom jsme museli zastavit kamarádce na čůrání, nějak není zvyklá. Dva chlapi na lodi, je to holt stydlivka. S úsměvem jí vykládám, jek to dělají naše holky na malé plachetničce v Čechách, což je moje velké druhé hobby.

Ve 4 hodiny jsme přirazili ke břehu u Na Hang, kde hned dva mototaxi nás zavezli  do hotelu. Mototaxi je ve Vietnamu snad všude. Za hotel jsme zaplatili  5 dolarů.

Je to dost významné město, je zde přehrada a elektrárna na řece Gam. Proto jsem zde také skončili s úmyslem náledující den jet jinou lodí proti proudu řeky Nang na jezero Ba Be.

Z  večeře mám zážitek. Už jsem zcela rezignoval . Byla to špeluňka z bamusu, pokrytá plachtou s vystavenými viditelně starými zbytky jídel které ve mne chuťové buňky silně potlačily. V koutě ohniště, vedle něj na zemi paní myje nádobí a vzadu za plachtou postel na spaní. Už jsem kamarádce řekl, že mi je to zcela jedno co dostanu. Zachvátila mne absolutní rezignace. Nakonec jsem dloubl do rýže, snědl několik krevet, nedefinovatelný kousek masa, a zapil colou, kterou paní náhodu měla.

Vstali jse jako obvykle velmi brzy, asi v půl šesté. Po dlouhé době jsem se dobře vyspal. 

Čekali  na nás již dva mototaxikáři ze včerejška a zavesli do přístavu. Pro nás  již byla připravena loď a za 600.000 DNG nás povla asi 3 hodiny k proti proudu řeky Nang. Cesta byla  ještě krásnější jako předchozí den. Proplouvali jsme  kaňonem, všude okolo les, džungle. Bohužel jsem neviděli  zvířata, prý zde jsou  opice. Všude jsou skály, lesy. Je bohužel velký  podstav vody, odhaduji asi 10 m. 

Pluli jsme dost dlouho v oblasti vzdutí jezera, které dělá přehrada na řece Gang v Na Hang. Je zde více rybářů, většinou loví krevety do bambusových rukávů. Viděli jsme  plovoucí vesnice, spíše to jsou to ale jednotlivé plovoucí domy. 

Jak jsem již psal, motory jsou čínské. Výkon 25 koní, váha 200 kg. Docela slušný nepoměr. A ještě na něm má obrovské protizávaží.

Okolo se začínaly objevovat motýli. Je jich obrovské množství. Táhnou podle řeky  po obou stranách. Bylo  to úchvatné. Později na jezeru Ba Be jsme viděli  další obrovská střediska motýlů. Prakticky břehy jsou celé bílé od letících motýlů

Pokračování

 

 

Aktuální přednášky    

 

novinky, aktuality

2.8.2022 Život s duchy
25.7.2022 Poupata zázvoru
18.9.2021 Bambusová krysa
 
 

info@vietnamista.cz  / veškeré kontakty